Aging & Elder Health Week
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Aging & Elder Health Week
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
Cancer Risk Factors
Reports from Creighton University, Research Center highlight recent research in cancer risk factors
July 15th, 2007
A report, "Vitamin D and calcium supplementation reduces cancer risk: results of a randomized trial," is newly published data in The American Journal of Clinical Nutrition. According to recent research published in the The American Journal of Clinical Nutrition, "Numerous observational studies have found supplemental calcium and vitamin D to be associated with reduced risk of common cancers. However, interventional studies to test this effect are lacking." "The purpose of this analysis was to determine the efficacy of calcium alone and calcium plus vitamin D in reducing incident cancer risk of all types. This was a 4-y, population-based, double-blind,...
Source: Aging & Elder Health Week (2007-07-15)
|