Drug Law Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Drug Law Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
American Medical Association
A review of previous studies indicates health benefits from eating fish outweigh risks
November 7th, 2006
Despite the risks of possible contaminants, the health benefits of consuming fish, including a lower rate of death from heart disease, exceed the potential risks, according to a review of previous studies, published in a recent issue of Journal of American Medical Association. Fish has been considered a healthy food since the publication of studies demonstrating its various health benefits. Several studies have identified two long-chain n-3 polyunsaturated fatty acids (n-3 PUFAs), eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA), as likely playing a role in the associated lower rates of coronary heart disease with fish consumption. Conversely, concern...
Source: Drug Law Weekly (2006-11-07)
|