Published in Heart Disease Weekly, August 13th, 2006
Study 1: Cardiovascular disease risk in postmenopausal women may be reduced by coffee consumption.
According to scientists in Norway, "Coffee is the major source of dietary antioxidants. The association between coffee consumption and risk of death from diseases associated with inflammatory or oxidative stress has not been studied."
"We studied the relation of coffee drinking with total mortality and mortality attributed to cardiovascular disease, cancer, and other diseases with a major inflammatory component," wrote L.F. Andersen...
Want to see the full article?
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Heart Disease Weekly
Source: Heart Disease Weekly (2006-08-13)
NewsRx also is available at LexisNexis, Gale, ProQuest, Factiva, Dialog, Thomson Reuters, NewsEdge, and Dow Jones.