Women's Health Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Women's Health Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
Breast Cancer
Study says soy protein consumption can reduce risk of breast cancer
May 12th, 2005
Regular consumption of soy protein-containing foods and beverages may reduce the risk of breast cancer in women by as much as 22%, according to a study published in The International Journal of Cancer Prevention. Authored by Lin Yan, PhD, director of cancer research for The Solae company, and Edward Spitznagel, PhD, professor of mathematics at Washington University, the recently released study is a meta-analysis (a combined analysis of all available studies) of the 12 epidemiological studies published to date that relate to soy consumption and breast cancer in women. The meta-analysis, which includes studies conducted with soy-consuming...
Source: Women's Health Weekly (2005-05-12)
|