Women's Health Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Women's Health Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
Breast Cancer
Study findings on dietary flavonols and cancer risk are mixed
May 19th, 2005
The effects of dietary flavonols on breast cancer risk are unclear. Some flavonol-rich foods appear to have an inverse association, some have none, is what nutritionists can say thus far. "Laboratory and animal studies suggest that dietary flavonols may reduce breast cancer risk but there are limited epidemiological studies. We computed flavonol intakes from dietary data collected by validated food frequency questionnaires in 1991 and 1995 from 90,630 women in the Nurses Health Study II. Using multivariate relative risks (RR) and 95% confidence intervals (95% CI), we evaluated the association of flavonol intake with breast cancer risk in women who were premenopausal and...
Source: Women's Health Weekly (2005-05-19)
|