Women's Health Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Women's Health Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
Ovarian Cancer
Twelve cohort studies indicate risk of ovarian cancer not linked to fruit and vegetable diet
November 10th, 2005
Studies indicate that fruit and vegetable consumption in adulthood has no important association with the risk of ovarian cancer. "Because fruits and vegetables are rich in bioactive compounds with potential cancer-preventive actions, increased consumption may reduce the risk of ovarian cancer. Evidence on the association between fruit and vegetable intake and ovarian cancer risk has not been consistent," researchers in Massachusetts report. "We analyzed and pooled the primary data from 12 prospective studies in North America and Europe. Fruit and vegetable intake was measured at baseline in each study using a validated food frequency questionnaire....
Source: Women's Health Weekly (2005-11-10)
|