Women's Health Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Women's Health Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
Breast Cancer
Studies from University of Milan provide new data on breast cancer
April 10th, 2008
According to recent research published in the International Journal of Cancer, "The issue of diet and breast and ovarian cancers has been considered in terms of foods and nutrients, but rarely in terms of dietary patterns. We examined the associations between dietary patterns and breast and ovarian cancers in 2 Italian multicentric case-control studies." "Cases were 2,569 breast cancers and 1,031 ovarian cancers hospitalized in 4 Italian areas between 1991 and 1999. Controls were 3,413 women from the same hospital network. Dietary habits were investigated through a validated food-frequency questionnaire. Dietary patterns were identified on a selected set of...
Source: Women's Health Weekly (2008-04-10)
|