Women's Health Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Women's Health Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
JAMA and Archives Journals
Up to 2 drinks per day not linked with higher risk of irregular heart beat for women
December 18th, 2008
Women who have up to two alcoholic drinks per day do not appear to be at increased risk of atrial fibrillation (irregular heart beat), but drinking more than that amount is associated with a higher risk, according to a study in the December 3 issue of JAMA. Studies assessing the effects of regular alcohol consumption on the risk of atrial fibrillation have provided inconsistent results, with several studies finding significant associations between moderate to high amounts of alcohol intake and increased risks of atrial fibrillation among men, but not among women. However, these studies were not of adequate size to detect significant associations among women, according...
Source: Women's Health Weekly (2008-12-18)
|