Women's Health Weekly
Welcome to NewsRx!
Learn more about a six-week, no-risk free trial of Women's Health Weekly
We're a pay-per-view site for premium content. If you'd like to purchase this article, it's only $3.00.
Breast Cancer
Investigators at INSERM release new data on breast cancer
March 26th, 2009
According to recent research published in the International Journal of Cancer, "Experimental studies suggest detrimental effects of omega-6 polyunsaturated fatty acids (PUFA), and beneficial effects of omega-3 PUFAs on mammary carcinogenesis, possibly in interaction with antioxidants. However. PUFA food sources are diverse in human diets and few epidemiologic studies have examined whether associations between dietary PUFAs and breast cancer risk vary according to food sources or antioxidant intakes." "The relationship between individual PUFA intakes estimated from diet history questionnaires and breast cancer risk was examined among 56,007 French women. During 8...
Source: Women's Health Weekly (2009-03-26)
|